Přeskočit na hlavní obsah

Kávová zrna (cukroví)

Večer ve čtvrtek 21. 12. jsem našel chvilku a udělal jsem do rodinného talíře s cukrovím jedno moje oblíbené podle babičina receptu. Co vím, tak babička ho vzala odněkud z televize nebo snad z nějakého časopisu. V zápisu ale udělala chybu a proto je to každý rok trochu pokus, pořád se neví kolik tam má být másla.

Suroviny a množství

  • 35dkg cukru moučky
  • 5-15 dkg másla
  • 5dkg kaka na pečení
  • lžíce mleté kávy
  • lžička tuzemáku

Co se toho másla týče, v původním receptu je napsáno 5dkg, ale z toho to nejde pořádně zadělat. Já to letos dělal podle svých loňských poznámek z 15dkg, ale to zase bylo moc a výsledné těsto bylo zbytečně měkké. Tak asi správné množství bude kolem těch 10dkg.

Všechno se zapracuje do těsta. Ideální je nejprve smíchat vše sypké a pak to zapracovat do rozměklého másla nakrájeného na malé kousky.

Těsto se vytvaruje do takových podlouhlých kuliček a nakrojí nožem aby připomínaly kávová zrna. Jedno takové zrno má kolem 2-3cm.

Tyto zrna se pak ještě polijí v tenkých proužcích cik-cak, čokoládovou polevou. 

A hotovo. Nic se nepeče, už se to jen sní.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fórum mladých pionýrů (grafický manuál)

Vytvořil jsem pro vznikající Fórum mladých pionýrů, na základě loga, které jsem dělal dříve, základní grafický manuál. Také základní vizuál příspěvku na sociální sítě, společně s hlavičkovým papírem.  Snad se jim bude pěkně používat.

Zpětná vazba jako nástroj (sebe) rozvoje (školení)

Dnes jsem byl na školení od Prázdninové školy Lipnice - Zpětná vazba jako nástroj (sebe) rozvoje. Tady jsou moje hlavní poznatky (zápisky): Předpoklad je matka průseru! Nepředpokládej, nemá to cenu. Vždy si s druhým ověř, že to myslí tak, jak si ty myslíš! Principy dávání zpětné vazby Dobré načasování Nesmí být v zážitku, ale zároveň to ještě nesmí zapomenout, ne cestou na záchod Záměr Rozmysli si co a proč chceš sdělit Mluv za sebe (osobně) Popisuj jednání Vyvaruj se zobecnění o osobě toho ke komu mluvíš ( ty jsi... ) Buď konkrétní Popisuj konkrétní jednání a jeho dopady. Vyhni se cizím a obecným frázím. Popisný jazyk Nehodnoť. Jen popisuj Vztah na prvním místě Principy přijímání zpětné vazby Doptávám se, ale nebráním se Zjisti jak přesně to myslel. Vyhni se obranné pozici. Není třeba reagovat hned Nech si čas na rozmyšlení, nedělej ukvapené závěry Je na tobě, jak se zpětnou vazbou naložíš Nemusíš si z ní vzít nic a naopak nepředpokládej, že druhý si z ní něco vzít musí. Struktura zpě

CVVZ 2023 (akce)

O víkendu 10.—12. listopadu jsem byl na CVVZ v Pohořelicích.   Cesta trochu delší, ale zvládnutelná. Ubytování slabší, protože zrušili třídu, kterou jsme měli zarezervovanou a museli jsme spát ve větší grupě v místním sále na radnici. Programy, které jsem navštívil: Automatický pohyb a pohybový příběh, Hraní rolí, Okno do historie, Impro-professional. Kromě toho jsem byl také v čajovně, na obou rituálech, v herní místnosti s deskovkami a u prodejních stánků a na spoustě místech, kde se hráli písničky. Co si odnáším Z Automatického pohybu dvě pěkné hry. 1) Házení lahví za chůze Všichni hráči se volně pohybují v prostoru, ideálně do nějakého klidného rytmu, podobně rychle a snaží se přirozeně zaplňovat celý prostor. Mají lahev, kterou nikdo nesmí držet v ruce déle než 5 sekund. Musí si jí přehazovat. Když jim to jde přidá se lahev. Pokud mají více lahví a nějaká jim spadne, jedna se jim ubere. Kolik lahví zvládnou? 2) Souboj skupin Dvě skupiny stojí proti sobě v řadách. Dostanou téma na