Přeskočit na hlavní obsah

Najít účel (povídka)

Byl to Bůh. Mnoho lidí si myslí, že bůh je stařec a dlouhým plnovousem, moudrý a absolutní. On ale nebyl stařec, alespoň se tak necítil. Byl mladý a plný otázek a nadšení. Byl jen ve své vlastní hlavě, kdyby nějakou měl, jen myšlenka. Kdyby jsme si ho mohli nějak představit, byl by pro nás asi jako osmiletý chlapec s brýlemi. V ten čas měl hroznou touhu, touhu tvořit, touhu znát odpovědi. Nechal se unášet myšlenkou na myšlení a proto, aby měla myšlenka rozměr, stvořil čas. Chtěl mít něco a tak utvořil prostor. Místo, kde by mohl hledat odpovědi i otázky. Aby nebyl prostor holý a jedovárný rozdělil ho na mnoho různých forem. Když měl čas a prostor, zamyslel se o účelu. Chtěl znát účel, důvod věcí. Zamýšlel se nad ním a nakonec spatřil účel v jediném, v bytí. Účel každého je být a pokud může poskytnout bytí i jiným, dalším. A tak stvořil malou buňku. Maličký a jednoduchý strojek, který dokázal být a udržet sebe na živu. Strojek dokázal z okolí nasbírat mnoho materiálu a když byl dost velký rozdělil se na dva malé. A bylo jich víc. Bůh tím byl potěšen. Jenže každé další byli stejné. Stvořil další a další druhy, a ony dokázali jen být a tvořit stále další a stejné. Proto bůh stvořil dva od stejného druhu, kteří po splynutí dokázali dát bytí dalším, kteří byli podobní a zároveň jiní. Bůh byl spokojen a rád sledoval, jak mnohé z těch co stvořil jsou. Někteří se čas od času příliš opotřebyli a tak jim dal možnost přestat být, hlavně splnit účel svůj, být a poskytnout bytí dalším. Myšlenky ho zavedli k otázce zda strojky, ať velké nebo malé vědí o svém bytí. Skoumal je a zjistil že pouze dělají co jim nastavil při výrobě. Proto postavil dalšího tvora, takové který by byl k obrazu svému, takového, který by mohl pokládat otázky, aby měl možnost přijít na to jaká je odpově na otázku účelu. A usnadnil mu to, dal mu k pozorování celý svět, který sám stovřil a nechal ho ať si poradí.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fórum mladých pionýrů (grafický manuál)

Vytvořil jsem pro vznikající Fórum mladých pionýrů, na základě loga, které jsem dělal dříve, základní grafický manuál. Také základní vizuál příspěvku na sociální sítě, společně s hlavičkovým papírem.  Snad se jim bude pěkně používat.

Zpětná vazba jako nástroj (sebe) rozvoje (školení)

Dnes jsem byl na školení od Prázdninové školy Lipnice - Zpětná vazba jako nástroj (sebe) rozvoje. Tady jsou moje hlavní poznatky (zápisky): Předpoklad je matka průseru! Nepředpokládej, nemá to cenu. Vždy si s druhým ověř, že to myslí tak, jak si ty myslíš! Principy dávání zpětné vazby Dobré načasování Nesmí být v zážitku, ale zároveň to ještě nesmí zapomenout, ne cestou na záchod Záměr Rozmysli si co a proč chceš sdělit Mluv za sebe (osobně) Popisuj jednání Vyvaruj se zobecnění o osobě toho ke komu mluvíš ( ty jsi... ) Buď konkrétní Popisuj konkrétní jednání a jeho dopady. Vyhni se cizím a obecným frázím. Popisný jazyk Nehodnoť. Jen popisuj Vztah na prvním místě Principy přijímání zpětné vazby Doptávám se, ale nebráním se Zjisti jak přesně to myslel. Vyhni se obranné pozici. Není třeba reagovat hned Nech si čas na rozmyšlení, nedělej ukvapené závěry Je na tobě, jak se zpětnou vazbou naložíš Nemusíš si z ní vzít nic a naopak nepředpokládej, že druhý si z ní něco vzít musí. Struktura zpě

CVVZ 2023 (akce)

O víkendu 10.—12. listopadu jsem byl na CVVZ v Pohořelicích.   Cesta trochu delší, ale zvládnutelná. Ubytování slabší, protože zrušili třídu, kterou jsme měli zarezervovanou a museli jsme spát ve větší grupě v místním sále na radnici. Programy, které jsem navštívil: Automatický pohyb a pohybový příběh, Hraní rolí, Okno do historie, Impro-professional. Kromě toho jsem byl také v čajovně, na obou rituálech, v herní místnosti s deskovkami a u prodejních stánků a na spoustě místech, kde se hráli písničky. Co si odnáším Z Automatického pohybu dvě pěkné hry. 1) Házení lahví za chůze Všichni hráči se volně pohybují v prostoru, ideálně do nějakého klidného rytmu, podobně rychle a snaží se přirozeně zaplňovat celý prostor. Mají lahev, kterou nikdo nesmí držet v ruce déle než 5 sekund. Musí si jí přehazovat. Když jim to jde přidá se lahev. Pokud mají více lahví a nějaká jim spadne, jedna se jim ubere. Kolik lahví zvládnou? 2) Souboj skupin Dvě skupiny stojí proti sobě v řadách. Dostanou téma na