Přeskočit na hlavní obsah

Podivnost – definice a výpočet (úvaha)

Pokud jste napsali příběh, povídku, nebo román, jistě byste rádi znali, jak vysoká je podivnost vaší smyšlenky. To s dá naštěstí velmi jednoduše vypočítat pomocí následujících rovnic. Ale od začátku…

Trocha definice

Podivnost je skalární veličina prostupující celým příběhem. Aktuální podivnost má různou hodnotu a velmi těžko se měří, proto se zaměříme na průměrnou podivnost v celém hodnoceném díle.
Důležitou částí podivnosti jsou určitě hlavní postavy a čím víc jich je, tím je šance na podivnější příběh menší, protože, jak známo, podivnosti se dějí, jenom když jim lidé věří a čím více lidí, tím větší šance, že někdo naruší plynulý běh podivnosti.
Další z čeho se skládá podivnost je určitě délka. S délkou se podivnost zvětšuje. Čím delší příběh tím větší podivnosti může dosáhnout.
Nakonec je jasné že markantní vliv má žánr příběhu. V naturalistickém románu bude asi méně podivností než v romantickém snovém díle, ale zase více podivností bude v naturalistickém románu než řekněme v realistické povídce. A to nemluvím o pohádkách, pověstech, bajkách atd.

Samotný výpočet

Teď si určitě říkáte, “To je sice dobré, ale co s tím.” Chápu vás, taky znám definice a taky si rád poslechnu polopatě k čemu to je. Tedy prakticky.
Z definice vyplývá, že budeme počítat: “délka příběhu” děleno “počtem postav” krát “koeficient žánru”. A samozřejmě jednotky. s těmi je vždy potíž. Nejlepší by bylo, kdybychom délku udávali v metrech (jak chtějí Francouzi), ale to se u psaného textu měří velmi špatně. Naštěstí tady máme pomůcku - normostrany[N]. Kdo neví co to je, použijte naučné slovníky a zjistěte si to. Proto budeme délku počítat na normostrany a počet hlavních postav je bezrozměrný. Zbývá nám tedy jednotka naší konstanty. Ta je “miracle”[μ]. Jak je vidno, tak jednotky jsou miracle krát normostrana[μN].

Konstanty

Realismus - 0.1
Naturalismus - 0.5
Romantismus - 1
Pověst - 1.2
Pohádka - 1.5
Sci-fi - 1.7
Fantasy - 2

Ovšem nutno dodat že konstanty jsou použe přehledové a pro detailní měření je nutné obrátit se na měřící středisko s příslušnou certifikací.

Závěr

Doufám, že jsem vám poskytl alespoň základní přehled o podivnosti příběhů a dal příslušné informace pro stanovení podivnosti (obsahující drobnou chybu, kvůli obecnosti konstant) pro kterýkoliv příběh.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tajemství archy B (Vytvoř dobrodružství podle klipu)

Na discordu Svitků hrdinů byla v létě výzva k vytvoření dobrodružství podle videoklipu. Byl jsem tedy pryč a nextihl se zapojit do začátku ale díky Malabarovi z RPGFóra jsem se zapojil později a na základě klipu Slim Jim od kapely Sexy Dancers vytvořil dobrodružství. K nahlédnutí a použití tady.

Minimise: První kroky (figurková wargame)

Tak jsme si hrál (když jsem měl dělat něco jiného) a vytvořil jsem malou figurkovou wargame pro začátečníky. Určená je starším dětem a začínajícím hráčům. Jako materiál používá obyčejné zelené vojáčky, pár šestistěnek a třiceticentimertové pravítko. Na terén je třeba nějaká stavebnice, třeba kapla, seva, dřevěné kostky nebo jen krabice a knížky.       Zde ke stažení pravidla Zde ke stažení karty vybavení a misí

Západ duší (TTRPG)

Připravil jsem si na tábor RPG. Uvidím, jak to bude fungovat. Je to takový fantasy western. Celé je to nedodělané 0.4 alfa...  K nahlédnutí tady. Osobní deník tady.